marți, 26 februarie 2008

Incredibil

Ieri a trebuit sa legalizez la un notariat doua acte pentru dosarul personal de la serviciu. Si uite asa, plec de acasa de dimineata cu actele ce urmau sa le legalizez la mine, sa caut un birou notarial prin zona unde locuiesc. Trec de dupa trei blocuri si incep sa urmaresc atent reclamele de la parterul blocurilor in speranta ca voi gasi mult cautatul notar. La primul bloc era un salon de frumusete unde isi desfasurau activitatea hair-style-isti (ca nu le place sa-i numim frizeri sau coafori), la scara urmatoare o agentie imobiliara, la blocul urmator un cabinet stomatologic, un butic, urmau o farmacie, un ex-change, iar o frizerie(nu se numea frizerie, ci ceva de infrumusetare si hair-style, chestii hollywood-iene...), iar un cabinet stomatologic, o farmacie si tot asa...
Gandesc (deci exist, cum spunea Descartes - astept ca Pacala sa faca un comentariu pe aceasta tema filozofica) ca suntem o tara de stirbi, urati - care trebuie sa ne facem frumosi in cabinete unde activeaza hair-stil-isti, intermediari si comisionari cu ochii mici si ageri dupa un castig mare, sigur si imediat, niste bolnavi.
In sfarsit, gasesc un birou notarial. Este ora 09.40, intru increzator inauntru. Trei persoane asezate frumos si tacut la rand, dau buna ziua si intreb, mai mult sa ma fac auzit ca a mai intrat cineva, care este ultima persoana. Ultima persoana se uita tamp la mine si cu un suras amar imi spune ca ea este. In fata randului la care m-am asezat era un birou in care o duduie vorbea de zor la telefon, cu voce tare, ca si cum ar fi fost singura in toata incaperea. Erau probleme importante de serviciu, caci auzeam: "poate veni cu domnul avocat...", "desigur, ii vom face o imputernicire, procura legala, ca totul sa fie o.k.", etc.
Ora 09.45, dintr-un birou situat in partea dreapta a randului, se deschide usa si o alta duduie, uitandu-se intrebator la mine: "Dumneavoastra?" "Am de legalizat doua acte." "Da. Sa va faceti un xerox dupa acte, cum iesiti din bloc la 15 metri pe partea dreapta gasiti un xerox, reveniti la noi, le depuneti si dupa ora 12.00 veniti sa le luati."
Am ramas tablou. Ma uitam nedumerit la duduie si, cred ca dupa fata pe care am facut-o, acesta a inteles ca eu nu am priceput ce mi-a zis si repeta:"Va duceti sa faceti un xerox dupa acte, imediat dupa ce iesiti din bloc la 15 metri pe partea dreapta...." "Am inteles ce trebuie sa fac, am raspuns, dar nu inteleg de ce trebuie sa vin dupa ora 12.00 sa le ridic (cu toate ca eram nedumerit de ce copiile trebuie sa le fac in alta parte). Sunt doua acte amarate, care in maximum 10 minute sunt legalizate... Si le platesc, nu sunt gratis..." "Pai, stiti, dupa ora 12.00 vine doamna notar." "Multumesc." Si am plecat.
Caut un alt birou notarial si pe la ora 10.00 gasesc unul, situat la parterul unui bloc. In fata intrarii in scara o femeie trecuta de a doua tinerete fuma linistita dintr-o tigara. Ma uit la interfon ca trebuie sa apas pentru biroul notariat 03C. Formez numarul, astept, nimic... Femeia care fuma se baga in seama:"Pentru notariat, dupa ora 10.00." Ma uit la casul de pe telefonul mobil: ora 10.00. "Pai este 10.00", zic. "Da, dar au foarte mult de lucru, si unele acte ti le da a doua zi." "Pai daca au mult de lucru de ce nu deschid la ora stabilita in program? Doamna, cred ca astia nu au chef de munca..." Si am plecat.
Pe la ora 10.50 gasesc un alt birou notarial, intru, agitatie inauntru, vreo trei persoane dar cu contracte grele de legalizat, prezint la registratura (secretariat) documentele pe care urmeaza sa le legalizez, mi se inmaneaza o cerere pe care sa o completez, mi se ia documentele si mi se comunica ca o sa mai dureze ceva timp pana o sa fie gata, ca sunt persoanele inaintea mea care au de autentificat acte, etc, si sunt invitat sa astept in sala de asteptare (de fapt era un hol de asteptare cu o masa si cateva scaune, cateva reviste).
Pe la ora 11.30 sunt gata actele mele, le platesc si plec spre casa.

P.S. Astept comentarii pertinente; pe fond nu pe forma.

Niciun comentariu: