marți, 5 februarie 2008

Fara titlu...

Dupa ce am iesit azi de la serviciu, mergand pe strada spre casa, ma uitam in jurul meu la masinile stationate la culoarea rosie a semaforului. In fata mea am vazut un Infinity negru lucios, mare cat o cosmelie in care taranii isi tin lopetile si furcile. La volan statea mai mult tolanit, un taranoi care vorbea la telefon. Mecla acestiu excrement nu trada decat viclenie si tupeu. In rest, marletele nu era bun decat de aruncat la gunoi. M-am intrebat daca specimenul asta a facut ceva pentru Romania, primind in schimb remuneratii grase pentru ca el sa-si permita asemenea lux. In spatele lui si in dreapta am vazut doua ML-uri aproape lipite.. De fapt, doi pusti corditi, paradoxal, proprietarii acestor masini de lux, stateau la gargara. De unde au avut cateii bani sa cumpere asemenea mertanuri? In dreptul meu pufaia pe cele patru tevi de esapament un BMW M6 de culoare bordo. La volan se afla o starpitura care, de asemenea, v-ati prins, vorbea la telefon. M-am uitat la piticanie si am citit pe fata lui abilitatea de a smenui si o profunda marlanie. M-am gandit la teoria lui Lombroso si am zis cert ca are dreptate, deoarece tara noastra este plina de borfasi cu venituri dubioase care neavand alte calitati pe care sa le scoata in evidenta, cauta sa se dea mari, conducand masini de lux, expunandu-si opulenta. Sunt prea multe asemenea masini intr-o tara care nu produce mai nimic si nu este in nici un top economic international.

Un prieten care e stabilit de ceva vreme in Canada, la Toronto, imi povestea ca pe soselele canadiene roiesc masini de talie medie conduse de oameni care realmente muncesc si foarte rar vezi masini de lux conduse de businessmani adevarati; foarte rar vreun borfas scapat de sub incidenta legii.

In Romania este exact invers: businessmanii adevarati ii numeri pe degete in timp ce marii imbogatiti provin din randul borfasilor.

Vedem la stiri la TV ca nu stiu care camatar a impuscat o persoana ca nu i-a inapoiat banii imprumutati. Deci, “cinstitii” camatari au reactionat normal in lumea interlopa, ei, invatati sa traga tepi altora nu suporta sa fie tepuiti si astfel ii umple curul de gauri datornicului. Ma intreb, de ce oamenii de rand care sunt intepati de catre camatari nu fac la fel? Pai e simplu: traim intr-o societate infecta in care aproape ca nu exista oameni cinstiti. In al doilea rand romanul este de o lasitate proverbiala, ceea ce il face sa stea cu spinarea inconvoiata chiar daca este constient ca nu ar trebui sa faca asta.

De aceea clasa politica isi face de cap batjocorind legea si cetatenii. De aceea avem vedete aparute peste noapte, care nu fac nici cat o ceapa degerata, dar sunt acolo, exista…De aceea avem ierni a caror zapada nu poate fi maturata si gauri in sosele care nu se mai astupa niciodata. De aceea ne mentinem pozitia codasa in Europa si statutul de nedoriti in intraga lume.

Sursa: Dupa ce am citit reviste auto si am vazut cursul euro la BNR

Niciun comentariu: