Dan Horia Maziliu, istoric literar, profesor universitar la Facultatea de Litere din Bucuresti, in cartea sa intitulata "Voievodul, dincolo de sala tronului" sustine si argumenteaza pe baza unor interpretari a cronicilor lui Grigore Ureche si Miron Costin, a pravilelor Evului Mediu si pe scrierile lui Nicolae Iorga, ca nu mai putin de sase dintre domnitorii romani au fost homosexuali. Aceasta inclinatie sexuala a celor sase este data inca din tineretea lor cand erau "ostateci" la turci, ca o garantie a Imperiului Otoman ca parintii isi va plati birurile in continuare.
Voi incerca sa extrag din carte ce este "relevant" in aceasta privinta pentru fiecare domnitor:
Voi incerca sa extrag din carte ce este "relevant" in aceasta privinta pentru fiecare domnitor:
- Vlad Tepes (august - octombrie 1448; 1456 - 1462; decembrie 1476) : in 1442 la Adrianopole, aflat impreuna cu fratele sau Radu la curtea sultanului Murat al 2-lea, a fost violat de mai multe ori ca pedeapsa pentru nesupunerea sa fata de turci. Obsesia lui Vlad Tepes pentru trasul in teapa provenea tocmai dintr-o frustrare sexuala cauzata de pedepsele suferite in tinerete. Tepes a fost acuzat de Biserica de "spurcata sodomie" pentru ca intretinea relatii homosexuale cu prizonierii turci.
- Radu cel Frumos (1462 - 1475, cu intreruperi) despre care profesorul Maziliu afirma ca renumele de "cel frumos" deroga de la trasaturile sale feminine.
- Iliasi Rares (1546 - 1551) a trecut de bunavoie la islamism tocmai pentru a beneficia de serviciile sexuale ale acestora; astfel profesorul Maziliu spune ca ziua se intretinea cu sfetnicii iar noaptea cu turcoaicele.
- Mihnea Turcitul (1577-1583; 1585-1591) despre care se afirma in carte ca a fost ibovnicul lui Chinan-pasa, fiind initiat in tainele amorului homosexual chiar de catre acesta.
- Alexandru Iliasi (Muntenia: 1616 - 1618; 1627 - 1629/ Moldova: 1620 - 1621; 1631 - 1633) se afirma ca a platit un homosexual grec, Batiste Veveli, renumit in aceea vreme in toata Peninsula Balcanica, sa-i fie ibovnic.
- Stefanita Lupu (1659 - 1601).
- Profesorul Dan Horia Maziliu interpreteaza faptele unui secol vechi prin prisma mentalitatii secolului XXI.
- Radu cel Frumos nu a fost denumit in epoca "cel frumos" ci de abia in secolul XVIII.
- Sultanii aveau haremuri imense cu foarte multe femei ceea ce inseamna ca mediul lor de viata nu era, in mod obligatoriu, unul homosexual.
- Faptul ca unii dintre voievozii romani au stat ani buni la curtea Imperiului Otoman nu inseamna neaparat ca acestia erau homosexuali sau viata la curtea sultanului era dominata de homosexualitate.
- Trecerea la islamism a unor domnitori romani aflati ani buni la curtea sultanului era din dorinta acestora de a-si salva viata cu orice pret si nu avea legatura cu inclinatiile homosexuale ale unora dintre ei.
- Proasta relatie a lui Vlad Tepes cu Biserica Ortodaxa se datora faptului ca acesta trecuse la catolicism prin casatorie si nu neaparat unor fapte de homosexualitate, etc.
2 comentarii:
Cre' ca cel care este calificat sa ne scrie despre homosexualitatea la romani este Gaoaza. Are si experienta si este si laudat...
Mai exista o persoana in masura sa raspunda la aceasta intrebare:pasivul de tractor.asa ca nu mai asteptati,contactati-l.
Trimiteți un comentariu