sâmbătă, 29 martie 2008

Dreptul de a nu deschide fereastra

Cu surprindere citesc in ziarul Libertatea ca administratorii imobilelor din "zona fierbinte" a Summit-ului au primit instiintari de la Politie sa-si anunte locatarii, ca in timp ce oficialii NATO trec cu masina, sa nu se apropie de fereastra sau sa nu iasa pe terasa blocului. Si daca o sa deschida fereastra, ce o sa se intample?! O sa fie impuscat de nu stiu ce agent al nu stiu carui serviciu?! Doar pentru ca omul respectiv a vrut sa-si aeriseasca camera, nu neaparat sa-l vada pe Bush, Putin sau mai stiu eu ce smecher al planetei?!
"Barosanii" astia mondiali, de fapt nu sunt vinovati ca autoritatile din Romania, de frica a nu stiu carui "cal verde pe perete" viseaza la tot pasul sniperi, criminali platiti, mercenari, etc. Dupa parerea mea de vina sunt serviciile secrete din Romania care nu stapanesc indeajuns situatia, si, de frica cred, recurg la masuri absurde. Tot o masura absurda este si decizia C.S.A.T. - ului de a ridica nivelul de alerta terorista pe perioada Summit-ului de la precaut (culoarea albastru) la moderat (culoarea galben), dupa ce, cu putin timp in urma declarau ca nu exista informatii ca s-ar putea produce un atac terorist. Seamana cumva cu : "noi ne-am spalat pe maini, am zis-o" - daca este, Doamne fereste, sa se intample ceva, sau, "din cauza noastra nu s-a intamplat nimic pentru ca am prevazut si am luat masurile necesare." Oricum, tot ei cad vertical, in picioare...
Respect pentru toti jandarmii si politistii care sunt angrenati in aceasta misiune si care isi fac datoria exemplar.

De regula, la astfel de evenimente participa sefii de stat insotiti de sotii. In protocol este prevazut un program special pentru sotiile sefilor de stat, in sensul ca, acestia in timp ce se afla la discutii oficiale, sotiile sa viziteze anumite locuri si locatii, etc, iar la dineurile oficiale sa fie impreuna cu sotii. Dar ce ne facem cu sotul cancelarului Germaniei daca este sa-si insoteasca sotia la Summit?! Va fi si el incadrat in programul celorlalte sotii de sefi de stat?! Va trebui si el sa se uite cu coada ochiului la imbracamintea celorlalte "sotii" si sa barfeasca in ascuns, asa cum fac de obicei femeile?!
Daca sotia mea ar ocupa o astfel de functie ca cea a Angelei Merkel, eu as veni la eveniment imbracat in bermude, ca toate cucoanele sa-mi admire parul bogat de pe picioare..

Hai sa scriem numai de bine despre Summit-ul NATO de la Bucuresti dupa ce acesta se va incheia!

P.S. : Fereastra sufletului pot sa mi-o deschid?

Niciun comentariu: