luni, 12 ianuarie 2009

Generatia ob-ezilor

Azi, pe strada, imbracat gros ca de iarna, a trecut in fuga pe langa mine un tip. M-am uitat la el dar nu am putut sa-l observ decat putin din lateral si din spate. Mi-a atras atentia modul caraghios, de rata oparita, in care incerca sa fuga. Mi-am zis ca o fi vreun batranel de vreo 60 de ani, bolnav, care se grabeste, mai bine zis fuge de moarte. Ma si asteptam sa o vad pe Domna in Negru cu coasa in mana alergand dupa el.
Cum era si de asteptat, dupa vreo 15 metri s-a oprit sa-si traga respiratia. Era mai obosit decat un maratonist care a castigat cursa. Cu mersul meu normal am ajuns in dreptul lui, cu toate ca si el mergea, si mare mi-a fost mirarea sa vad ca e un pustan de vreo 16 ani. Gras, cu osanza multa, atarnand haotic pe burta si pe gusa.
De altfel nu ar trebui sa ma mire cand la McDonald's, KFC si alte shaormerii (nu am vrut sa fac rima, dar mi-a iesit) tinerii sunt principalii consumatori de produse.
Imi aduc aminte cum cineva mi-a povestit ca, fiind parinte al unui copil de clasele 1-4, a fost organizata o excursie cu clasa la o fabrica Coca-Cola. Nu are rost sa spunem ca este o excursie care seamana mai mult cu o campanie publicitara ci vreau sa reproduc ceea ce mi-a povestit parintele respectiv, si anume ca in interiorul fabricii, ca protocol, li s-a servit copiilor Fanta si nu Coca-Cola, deoarece, mai-marii fabricii considerau ca Fanta este mai putin nociva pentru copii decat Coca-Cola. Mai putin nociva, deci nu sanatoasa...
As putea fi acuzat ca nu inteleg "modernismul" si ca sunt un conservator isterizat de ceea ce este nou, dar reafirm ca nu gandirea tinerilor ma deranjeaza ci modul lor de viata nesanatos, fara sa aive grija de corpul lor.
Este bine venita initiativa Ministerului sanatatii de a interzice comercializarea in scoli a produselor care contin foarte multe E-uri (fie ele daunatoare sau nu). Salutara este de asemenea pozitia unor dascali care sustin marirea numarului de ore de educatie fizica in scoli si un control mai drastic al scutirilor medicale de efort fizic.

Saptamanile trecute, aflandu-ma intr-o farmacie pentru a cumpara un produs antimatreata (caci fac matreata cand vad in jurul meu prostie) inaintea mea la rand era o pustoaica de vreo 13-14 ani care ii cerea farmacistei o cutie de OB - uri. Am ramas surprins ca de la o varsta asa frageda se foloseste OB-ul si nu un alt produs care se utilizeaza prin fixarea de chiloti.
Dar ceea ce ne este prezentat ca venit de dincolo (adica de la tarile din vest) este luat in serios si considerat model de viata pentru tineri, ma face sa raman conservator dar nu nostalgic.

Niciun comentariu: